Muskathlon project en homevisit!

19 oktober 2019 - Arusha, Tanzania

Na een korte nacht, vanmorgen om half zeven aan het ontbijt. Het regent hier aardig dus even anders dan ik me had voorgesteld! Na de devotion, vertrekken we om 9 uur naar het Compassion project! De wegen zijn hier erg slecht en nu met de regen zijn ze helemaal onbegaanbaar, de chauffeur moet ook aardig wat capriolen uithalen om alle diepe plassen en stukken steen te ontwijken! Maar het lukt hem en om even na tienen komen we daar aan. Wat zijn ze blij ons te zien, we worden hartelijk begroet! We gaan naar de kerkzaal en even later stormen de kinderen binnen en vliegen op ons af, ze kruipen dichtbij ons, wauw wat overweldigend allemaal. Bij mij komt een heel vrolijk jongetje zitten die me steeds met een big smile aankijkt en aan me voelt, heerlijk ik geniet ervan. Na de bijeenkomst waarin ook de kinderen uit volle borst zingen en dansen, worden we in groepjes verdeeld om met een tolk op home visit te gaan. Half uur gelopen over modderige paadjes kwamen we eindelijk aan bij het hutje van Lusi, wat erg om hierin te moeten leven, ze is verlaten door haar man en heeft 3 kinderen, de jongste van 2 is ziek en krijgt medicijnen vanuit het Compassion project! We hadden eten en cadeaus bij ons en tot slot mochten we voor haar bidden, ondanks alles was het goed om er te zijn! Inmiddels weer terug op de Lodge, even vrije tijd straks onze 1e training!!

1. Silvia van Delft:
    19 oktober 2019
    Wauw, wat een verhaal zeg....
  2. Lenie Boon-Koster:
    19 oktober 2019
    hopen op beter weer, maar wat geweldig!!!