Home visit + Funday

24 oktober 2019 - Arusha, Tanzania

Dag 5 Funday

En weer ging om 5 uur de wekker😩, half zes eten en zes uur vertrekken naar een Compassion project, als we uit de bus stappen moeten we nog een kwartiertje lopen. Dan zien we kleine hutjes staan, armoedig met gaten in het dak😢, we komen bij een gezin uit dat uit 6 personen bestaat, wat een ontvangst de mensen zijn hier allemaal zo dankbaar! We moeten allemaal in het hutje naar binnen, van nog geen twee meter doorsnee, in het midden is een bedstee gecreëerd, daar loop je dus omheen daarachter is het erg benauwd en donker, er smeult een vuurtje wat je dus inademt! Ze wil graag voor ons bidden, dan gaan we gauw weer naar buiten, ongelooflijk dat er mensen zijn die zo leven😢! Buiten geven we cadeautjes en zingen nog voor hen, en zij zingen voor ons, hoe mooi, bijzonder dat die mensen zo stralen en cadeautjes terug geven, van het weinige wat ze hebben! Die vrouw zorgt alleen voor haar kinderen haar man is overleden, de vrouwen zijn zo ontzettend sterk daar. Ze is blij dat 1 van haar kinderen in het Compassion project zit, zodat het gezin ook hulp krijgt, ze heeft geen inkomen en leeft van hetgeen ze krijgen!

Terug naar de bus we gaan naar een totaal andere plek waar we onze sponsorkind (weer) zien, Joshua herkent me nog wel geloof ik! Goed om hem weer te zien. Hij is erg verlegen en  het duurt even voordat hij los komt, de voetbal vind hij het einde!! Zo blij als hij is met een bal, hij komt helemaal open, zo mooi om te zien! We eten met elkaar! En iedereen speelt met zijn/haar kind. Een dag met veel indrukken, we gaan terug naar de Lodge!

1. Joke:
    24 oktober 2019
    Dat is je niet voor te stellen hoe ze daar leven respect .
    Gr,henk en joke