Steengroeve

26 oktober 2019 - Arusha, Tanzania

Dag 6  Steen groeve

Wederom enthousiast ontvangen door de kinderen van het project. We worden altijd heel mooi ontvangen met enthousiast zingende kinderen! Zo gauw ze klaar zijn stormen ze op ons af om zo gauw mogelijk bij je te staan en je hand te pakken, zo mooi! Ook gaan we weer op homevisit, wat is het toch schrijnend allemaal. Maar daarna gaan we naar de steengroeve dat is echt het diepte punt, mensen die daar werken zitten de hele dag stenen te bikken van groot naar klein en nog kleiner zodat het op het laast zo groot is als grind, wat vreselijk is dit en ze kunnen nog lachen ook, mijn hart huilt, wat vreselijk en uitzichtloos, maar het is hun leven en ze zijn blij😢.

Ook zit er een vrouw van in de negentig, die dit haar hele leven al doet. Ik probeer ook een keer een steen te kapot te slaan wat een zwaar werk, het is niet te bevatten, zo in en in triest.

1. Cor Boon:
    26 oktober 2019
    Wat heftig. Dan is de realiteit daar toch hard.
  2. Joke:
    26 oktober 2019
    Indrukwekkend .Wat leven wij dan toch heel luxe en maar klagen dat we het zo slecht hebben .Die moeten dan ook maar zo"n reis maken dan piepen ze wel anders.
    Groetjes Henk en Joke
    (p.s behouden thuiskomst)
  3. Lenie Boon-Koster:
    26 oktober 2019
    Heel indrukwekkend,en heel heftig!!!